zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Sólo pro... Jablkoň

Skupina Jablkoň

autor: archiv   

Pokoušet se o definici hudebního stylu skupiny Jablkoň, jejíž hudba se stala mezi náročným publikem v posledních letech velmi známou, může připomínat nošení not do prodejny hudebnin. Navíc vlastně není podstatné, co muzikanti kolem zakládajícího člena a kapelníka Michala Němce hrají – důležité je, jak to hrají! S nadhledem, invencí, vytříbenou technikou, smyslem pro celek. A v tuhle chvíli je úplně jedno, jestli Jablkoň sáhne do repertoáru klasických písniček, s nimiž překvapila na konci 90. let, nebo hraje vířivé instrumentální kompozice, plné prazvláštního „prajazyka“, skřeků, rytmických i dynamických změn, s nimiž se prosadila jako folková alternativa již v 80. letech (možná více v zahraničí než u nás).

Diváci, kteří se zúčastnili natáčení ve Staré pekárně, o tom ostatně ví své – když nakrátko začala zlobit zvuková technika, zapěli pánové klasickou trampskou píseň, opět po svém, po Jablkoňsku, což značí s nadhledem, ale i láskou a citem! Sólo pro nabídne průřez tvorbou Jablkoně, od legendárních alb Devátá vlna, Baba Aga či Machalaj po loňskou desku Cestující v noci. Právě z tohoto posledního, písňového, CD uslyšíte v pořadu nejvíce skladeb – je to logické – kompozice jako Baba Aga nebo Ulámbátár již v jistém slova smyslu téměř zlidověly, zatímco řadu poctivých písničkářských výpovědí z Cestujícího v noci, okořeněných nápaditou instrumentací, zatím znají pouze pravidelní kluboví a festivaloví příznivci. Vychutnejte muzikantské umění Michala Němce (zpěv a kytara), Martina Carvana (akustické kytary), Johnny Jůdla (fagot, baskytara) a Petra Chlouby (bicí a perkusivní nástroje).

16.3.2004 20:03:43 Jarin Rychna | rubrika - Z éteru

Časopis 22 (2001) - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Časopis 22 - sekce

DIVADLO

Variace na tanec smrti

Divadlo Svět srdečně zve na generální zkoušku a premiéru hry Milana Tomeše Variace na tanec smrti. První se us celý článek

další články...