Slavnosti se letos Líbily moc
autor: Zdroj press kit festivalu
zvětšit obrázekÚspěšný ročník Letních shakespearovských slavností zakončila v sobotu 2. září v Nejvyšším purkrabství Pražského hradu komedie Jak se vám líbí. Populární divadelní festival, jehož generálním partnerem je skupina PPF, potěšil tradičně desítky tisíc diváků v oblíbených destinacích v Česku i na Slovensku.
Vyprodáno
Slavnosti letos představily 4 premiéry. Slavnostní začátek patřil inscenaci Jakuba Nvoty JAK SE VÁM LÍBÍ. Následoval večer profesora Hilského NA SCÉNĚ MARTIN HILSKÝ, pražskou premiéru měl bratislavský HAMLET a poslední novinkou byla inscenace ROMEO AND JULIET v podání Prague Shakespeare Company. Festival se jako obvykle konal ve 4 městech, na Pražském hradě se po šestileté odluce konečně vrátil na oblíbené Nejvyšší Purkrabství. Přestože meteorologické předpovědi pořadatele často zneklidňovaly, měly letos Slavnosti na počasí spíše štěstí. Z plánovaných 139 představení se jich odehrálo 130, pro zdravotní indispozici Bolka Polívky byly zrušeny Veselé paničky windsorské, z důvodu nepříznivého počasí se neodehrálo 1 představení v Praze.
Repertoár tvořilo 13 titulů a většina představení byla ve všech městech brzy vyprodána. Na Letní shakespearovské slavnosti 2023 zavítalo téměř 90.000 diváků, z toho 41.114 v Praze, 14.200 v Brně, 18.380 v Ostravě a 15.351 Bratislavě.
Děkujeme
„Je za námi krásná sezóna. Povedly se 4 novinky, které diváky bavily a o které byl i mimořádný zájem. Z toho máme ohromnou radost. A ještě z jedné věci máme ohromnou radost. Vrátili jsme se konečně na Nejvyšší purkrabství, kam Slavnosti patří. To myslím potěšilo úplně každého. Jsme velice vděčni za podporu všem, v čele s naším generálním partnerem skupinou PPF. Děkujeme. A přání na další sezónu? Ať prší až po půlnoci,“ dodává s úsměvem umělecký ředitel Letních shakespearovských slavností Libor Gross.
Partneři Letních shakespearovských slavností 2023
Generální partner: skupina PPF
Hlavní partneři: HOME CREDIT, CETIN
Hlavní mediální partneři: PRÁVO, FREKVENCE 1, NOVA
Partneři: HOFFMANN A ŽIŽÁK – OFICIÁLNÍ DEALER MERCEDES-BENZ, LAUNDRYLAND PRAHA, HOTEL BELVEDERE PRAHA, URBANLUX, OREA HOTELS & RESORTS
Mediální partneři: iGLANC, VLASTA, NOVINKY.CZ, SCENA.CZ
Spolupořadatelé: KANCELÁŘ PREZIDENTA REPUBLIKY, SPRÁVA PRAŽSKÉHO HRADU, HLAVNÍ MĚSTO PRAHA, MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 1
www.shakespeare.cz
TIP!
Časopis 49 (2003) - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Ceny Českého divadla 2002 – 2003
Přehlídka České divadlo vstoupí v sobotu do svého devátého ročníku. Jako každoročně patří začátek přehlídky k ...celý článek
České divadlo 2003 – 2004
Přehlídka České divadlo vstoupí v sobotu 6. prosince 2003 již do svého již IX. ročníku. Slavnostní zahajovací ...celý článek
Časopis 49 - sekce
HUDBA
Když jde malý bobr spát
Hudební skladatel a zároveň instrumentalista a zpěvák Petr Skoumal, známý svojí břitkou tvorbou pro dospělé a celý článek
OPERA/ TANEC
Lucrezia v kombinaci baletu a muzikálu
Balet Národního divadla uvedl 20. listopadu 2003 světovou premiéru tanečního představení Lucrezia Borgia, poja celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Bolek Polívka v hlavní roli – divadlo
Valašský král, klaun, mim, herec a majitel divadla Bolek Polívka se svým způsobem stal národním hrdinou, které celý článek