Divadlo Komedie se stává opět součástí MdP
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekMěstská divadla pražská mění skoro po deseti letech svůj vizuál. Znovupřipojením divadla Komedie se Městská divadla pražská stanou největším jednosouborovým činoherním divadlem v České republice. Divadla ABC, Rokoko i Komedie budou od sezony 2018/2019 výrazně programově profilovaná – jejich odlišení pomůže i nový grafický styl.
S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.
Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ, která má s přípravou podobných designerských soutěží několikaleté zkušenosti, vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.
Na základě rešerší bylo v soutěži osloveno šest grafických studií: Bicepsdigital, Breisky, s.r.o., Colmo, Michal Kupilík, Studio zetzetzet a Ondřej Zámiš. Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše (vzniklý ve spolupráci s Romanem Černohousem), mimo jiné autora nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů.
Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.
„Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – ‚jedno slovo ',“ uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“
Časopis 44 - rubriky
Články v rubrice - Zprávy
Divadlo Ungelt zkouší hru Jima Cartwrighta
Na začátku září zahájili zkoušení hry Dvojka Jima Cartwrighta. V této britské komediální klasice sice vystupuj ...celý článek
Jihočeské divadlo: kulturní srdce jižních Čech
Prezentace Jihočeského divadla vznikla ve spolupráci s Jihočeským krajem, Jihočeskou centrálou cestovního ruch ...celý článek
Novou děkankou DAMU se stane Daniela Jobertová
V pátek 18. října 2024 usedl v podvečerních hodinách Akademický senát DAMU, aby hlasoval o návrhu děkana či dě ...celý článek
Časopis 44 - sekce
HUDBA
Jana Koubková výročí
Intimní portrét Jany K.
Legendární jazzová zpěvačka Jana Koubková oslaví za dva dny osmdesáté narozeniny. D celý článek
OPERA/ TANEC
Festival Nové generace 2024 ve znamení tance
K měsíci listopadu se protančíme s Festivalem Nové generace, který tradičně připravují studenti pražské HAMU. celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Hovory s TGM
Hovory s TGM
Jedno neobyčejné setkání dvou ikon první republiky – podle knihy Karla Čapka (2018). V r celý článek